ایجاد نا امنی باعث آسیب به گردشگری در کشور می شود

ایجاد نا امنی باعث آسیب به گردشگری در کشور می شود

  • 440
ایجاد نا امنی باعث آسیب به گردشگری در کشور  می شود
نباید اجازه داد که برخی از خود سرها که هیچ وابستگی به نظام و انقلاب و مسئله امربه معروف ونهی از منکر ندارند در صدد تخریب و ایجاد ناامنی بر آیند.

۱۳۹۳ چهارشنبه ۷ آبان ساعت 10:29 

 

افکارجهانی و ملت ها تصویر خوبی از جمهوری اسلامی دارند که نمونه بارز آن حضور گردشگران خارجی و رشد صنعت گردشگری نسبت به گذشته است.
 
در آستانه ایام محرم، ماه ایثارو گذشت ، ماه استقامت و مقاومت، ماه احیاء اسلام ناب محمدی صلی الله علیه و آله ،  حجت الاسلام عباسعلی بابا گل زاده کارشناس فرهنگی و مسئول سابق کمیته گردشگری مذهبی اداره کل میراث فرهنگی استان تهران با اشاره به هدف اصلی از قیام ابا عبد الله الحسین علیه السلام در یا داشتی به خبرگزاری برنا، موضوع امر به معروف و نهی از منکررا اصلاح جامعه داشتند . وی چنین می نگارد. 
هد ف واقعی امام حسین(علیه السلام) از قیام را به آسانى و بدون تكلّف مىتوان از سخنان آن حضرت استنباط كرد.
 
آن گاه كه امام(علیه السلام) بر اثر تهاجم عمّال حكومت ناچار شد از مدینه خارج گردد، در نامه ای که به برادر خود محمد حنفیه نوشته است، هدف اصلی خود را از قیام در برابر ستمگران و ظالمان این چنین تبین کرده است.
 
«إِنّى لَمْ أَخْرُجْ أَشِرًا وَلا بَطَرًا وَلا مُفْسِدًا وَلا ظالِمًا وَإِنَّما خَرَجْتُ لِطَلَبِ الاِْصْلاحِ فى أُمَّةِ جَدّى، أُریدُ أَنْ آمُرَ بِالْمَعْرُوفِ وَأَنْهى عَنِ الْمُنْكَرِ وَأَسیرَ بِسیرَةِجَدّى وَأَبى عَلِىِّ بْنِ أَبیطالِب»; یعنى: «من از روى خود خواهى و خوشگذرانى و یا براى فساد و ستمگرى قیام نكردم، من فقط براى اصلاح در امّت جدّم از وطن خارج شدم.
 
مى‌خواهم امر به معروف و نهى از منكر كنم و به سیره و روش جدّم و پدرم على بن ابیطالب عمل كنم.»در این سخن چند نكته مهمّ، شایان توجّه است:1 ـ اصلاح امّت، 2 ـ امر به معروف و نهى از منكر، 3 ـ تحقّقِ سیره و روش پیامبر و على(علیهم السلام).
 
بهرحال امر به معروف و نهی از منکر دوفریضه الهی است که هدف بزرگ آن رشد وتعالی انسان ها واصلاح جامعه است که در حقیقت ماموریت همه پیامبران الهی و ائمه معصومین علیهم السلام در پرتو احیاء اخلاق و امر به معروف و نهی از منکر واصلاح بشر تجلی داشته است. که حضرت سید الشهداء سرور و سالار شهیدان امام حسین علیه السلام بر حسب دعوت مردم برای ترویج واحیاء اسلام ناب محمدی و درهم شکستن ظلم وسیاهی بسوی کربلا حرکت کرد که یکی از مهم ترین اهداف امام علیه السلام امربه معروف و نهی از منکر بوده است تابه این وسیله جامعه را اصلاح کند وسیره وروش پیامبر (ص) وامام علی (ع) تحقق یابد . در کلام نورانی حضرت امام علی (ع) هم داریم که در اهمیت امر به معروف ونهی از منکر فرمودند اگر همه واجبات را در یک کفه ترازو قرار دهیم و امر به معروف ونهی از منکر را دریک کفه دیگر ترازو همه واجبات به منزله یک قطره است در مقابل دریا ، به جهت اینکه همه واجبات و دستورات الهی برای سعادت و خوشبختی انسان ها آمده است و این سعادت زمانی رخ می نمایاند که بایدها و نباید ها ی الهی در مرحله عمل قرار گیرد . که با امر به معروف و نهی از منکر به یکدیگر متذکر می شویم که راه سعادت ، فلاح و رستگاری را انتخاب کنیم و از بی راهه ها دوری گزینیم . این فریضه الهی دارای شرایط خاصی است که پرداختن به آن در این مجال نیست ، اما باید بدانیم دریک حکومت اسلامی که بر اساس آموزه های قرآنی و دستورات نورانی اهل بیت پایه گذاری شده است و در راس آن ولی فقیه نا ظر بر اجرای قوانین وقوای سه گانه است تا تلاش شود اسلام ناب محمدی پیاده گردد ، امر به معروف و نهی از منکر باید طبق ضوابط و قوانین کشور انجام گیرد . وآحاد ملت وظیفه دارند با تذکر لسانی و ارشادی و دل سوزانه با شرایط خاص خودش به این فریضتین به پردازند .

اینکه هر از چند گاهی عده ای خود سر به بهانه امر به معروف و نهی از منکر به ملت آسیب وارد کنند و هزینه برای نظام مقدس ایجاد کنند. تا بیگانگان و دشمنان قسم خورده ملت ایران به این بهانه ها تصویر کشور را در عرصه بین المللی و افکار عمومی جهان بد و نا امن نشان دهند . چنین اعمالی نا معقول و غیر انسانی است که هرگز هیچ عاقلی نمی پذیرد که این رفتارها در مسیر عقلانیت و امر به معروف و نهی از منکر باشد. 

امروز به برکت خون پاک هزاران شهید، تدابیروهوشمندی رهبر فرزانه و تلاش دولت محترم جمهوری اسلامی ایران دارای عزت واقتدار، صلابت وامنیت ویژه ای در منطقه برخوردار است، باید قدر دان و شاکر خداوند متعال باشیم که این آرامش و امنیت را به ما ارزانی داده است، که علی رغم هجمه ها وتخریب های فراوان مستکبران خوشبختانه افکارجهانی و ملت ها تصویر خوبی از جمهوری اسلامی دارند که نمونه بارز آن حضور گردشگران خارجی و توسعه و رشد صنعت گردشگری نسبت به گذشته است، به ویژه حضور توریسم در قلب گردشگری ایران، اصفهان که در حقیقت این یک فرصت طلایی است برای توسعه اشتغال جوانان، که به قول ریاست محترم جمهوری مهمترین امر به معروف ایجاد توسعه و اشتغال برای کشور است. 

اگر به دقت بنگریم می بینیم که توسعه صنعت گردشگری علاوه بر ایجاد اشتغال و رونق اقصادی نشانگر امنیت کشور است. وقتی گردشگران خارجی با حضور خود این امنیت، آ رامش و زیبای ها ، و اخلاق و رفتار خوب مردم را ملاحظه کنند هر کدام خود مبلغی می‌شوند برای معرفی درست ایران به دیگرملت ها که در حقیقت این حضور پرشور گردشگران در کشور باعث درهم شکستن تبلیغات منفی مخالفان و دشمنان می‌شود.
 
در این شرایط بسیارخوب نباید اجازه داد که برخی از خود سرها که هیچ وابستگی به نظام و انقلاب و مسئله امربه معروف ونهی از منکر ندارند در صدد تخریب و ایجاد ناامنی بر آیند. چند مورد اسید پاشی که کار بسیار زشت و ناپسند بوده است به هر دلیلی می‌خواهند در قطب بزرگ گردشگری ایران فضا را غبار آلود کنند. دستگاهای امنیتی و مسئولان قضای باید به شدت با چنین رفتارهای غیر انسانی وضد اسلامی برخورد کنند تا هرگز شاهد چنین مواردی حتی یک مورد هم در کشور نباشیم. 




مطالب مرتبط


بخش نظرات این مطلب



برای دیدن نظرات بیشتر روی شماره صفحات در زیر کلیک کنید

نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:







ورود کاربران

ورود کاربران

    نام کاربری
    رمز عبور

    » رمز عبور را فراموش کردم ؟
    عضويت سريع

    عضويت سريع

      نام کاربری
      رمز عبور
      تکرار رمز
      ایمیل
      کد تصویری
      چت باکس

      چت باکس


        نام :
        وب :
        پیام :
        2+2=:
        (Refresh)
        پشتيباني آنلاين

        پشتيباني آنلاين

          پشتيباني آنلاين
          آمار

          آمار

            آمار مطالب آمار مطالب
            کل مطالب کل مطالب : 47
            کل نظرات کل نظرات : 0
            آمار کاربران آمار کاربران
            افراد آنلاین افراد آنلاین : 1
            تعداد اعضا تعداد اعضا : 3

            آمار بازدیدآمار بازدید
            بازدید امروز بازدید امروز : 1
            بازدید دیروز بازدید دیروز : 0
            ورودی امروز گوگل ورودی امروز گوگل : 0
            ورودی گوگل دیروز ورودی گوگل دیروز : 0
            آي پي امروز آي پي امروز : 0
            آي پي ديروز آي پي ديروز : 0
            بازدید هفته بازدید هفته : 24
            بازدید ماه بازدید ماه : 1151
            بازدید سال بازدید سال : 2494
            بازدید کلی بازدید کلی : 49806

            اطلاعات شما اطلاعات شما
            آی پی آی پی : 18.116.28.22
            مرورگر مرورگر :
            سیستم عامل سیستم عامل :
            تاریخ امروز امروز :
            خبرنامه

            خبرنامه

              براي اطلاع از آپيدت شدن سایت در خبرنامه سایت عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



              آخرین نطرات کاربران

              آخرین نطرات کاربران

                درباره ما

                   نواندیشی دینی
                  به وب سایت : من خوش آمدید اینجانب عباسعلی باباگل زاده چاری به جهت علاقه به فعالیت های فرهنگی اجتماعی و سیاسی . این وب سایت را طراحی نمودم تا بتوانم در فضای مجازی و رسانه همچنین ارتباط با مردم و جوانان عزیز سعی نمایم در حوزه نواندیشی دینی و برمحور اعتدال و اخلاق انسانی فعالیت فرهنگی اجتماعی داشته باشم از همه دوستان گرانقدر و فرهیخته تقاضا دارم با ارائه هرگونه پیشنهاد و انتقاد ما را در پیشبرد اهداف یاری فرمایند . با تشکر شادکام و سر فراز باشید

                کلیه ی حقوق مادی و معنوی سایت مربوط به نواندیشی دینی بوده و کپی برداری از آن با ذکر منبع بلامانع می باشد.
                قالب طراحی شده توسط: تک دیزاین و سئو و ترجمه شده و انتشار توسط: قالب گراف